CPM - què és? Com s'utilitza el CPM a la publicitat?

Taula de continguts:

CPM - què és? Com s'utilitza el CPM a la publicitat?
CPM - què és? Com s'utilitza el CPM a la publicitat?
Anonim

Quan organitzeu una campanya de publicitat en mitjans o contextuals al web, qualsevol anunciant calcula el seu pressupost aproximat. Per al client d'una campanya publicitària, és important veure com es distribueixen els fons per a la seva implementació, si els diners es gasten per a la finalitat prevista i amb quina eficàcia s'utilitzen. El càlcul de l'eficàcia d'un producte publicitari en la planificació de mitjans es basa en diversos indicadors, un dels quals és l'índex CPM. Què és aquest indicador, com utilitzar-lo? ho descobrirem a continuació.

cpm és
cpm és

CPM - per què ho necessiteu

Què és el CPM a la publicitat es coneix des del segle passat. El mòdul es va utilitzar en totes les campanyes publicitàries que es van dur a terme als mitjans. Les editorials, els canals de televisió i ràdio encara utilitzen aquest indicador per calcular el cost de la publicitat. El CPM s'utilitza quan es tracta del preu d'una impressió d'anunci no per a un sol destinatari, sinó per a mil compradors potencials. Al mateix temps, aquest terme es va introduir en circulació. Els propietaris dels llocs publicitaris només podien operar amb la seva circulació i enfocament temàtic, de manera que es va determinar l'indicador de CPM, la publicitat, tenint en compte aquest valor, era efectiva..

definició de CPM

cpm és
cpm és

Una definició senzilla de CPM és el cost per mil. El nom del mòdul prové de les paraules angleses Cost-Per-Thousand, on M és un número romà que significa 1000. Així, quan ens preguntem què és el CPM, podem respondre que aquest és el preu per mil impressions d'anuncis. Com més vegades apareix un anunci a les pàgines de diaris i revistes, més sovint sona a la ràdio o parpelleja en un canal de televisió, més alt és aquest coeficient.

Càlcul de CPM a les campanyes de publicitat en línia

A Internet, el paper d'un anunci el juguen normalment els bàners, aquestes finestres emergents molt molestes que no agraden tant als usuaris i que aporten diners al propietari dels llocs publicitaris. Com més popular sigui el lloc, com més usuaris vegin aquesta pàgina d'Internet, més cara serà la publicitat en aquest lloc al client.

Els anunciants estan interessats en el major nombre possible d'usuaris que han vist un determinat bàner. Per tant, què és el CPM es pot mostrar matemàticament d'aquesta manera:

CPM=(cost total d'una comanda de publicitat)/(nombre previst de visualitzacions de bàners per dia)1000.

Ara està clar què és el CPM. En publicitat, aquest és un dels indicadors més importants. L'anunciant pot calcular quants diners ha de pagar el propietari del lloc perquè la informació es mostri a mil usuaris de la xarxa.

Aquest càlcul es pot demostrar visualment amb un exemple senzill. El cost de col·locar un bàner al lloc d'un portal és, per exemple, de 400 dòlars setmanals, les estadístiques d'aquesta pàgina web mostren que per setmanael lloc és vist per uns 10 mil usuaris. Per tant, un càlcul senzill dóna el valor:

CPM=400 $/10.0001000=4 $ per mil impressions d'anuncis.

Els anunciants haurien d'entendre que una simple visualització d'un bàner en un lloc temàtic és principalment informativa. No hi ha cap garantia que les deu mil persones que visiten la pàgina definitivament facin clic al bàner. Que el visitant vulgui seguir l'enllaç o no depèn només de l'atractiu del propi bàner i de la informació que s'hi col·loqui. Cada lloc proporcionarà totes les dades d'interès per calcular el paràmetre CPM. Que és beneficiós per al propietari del lloc, ho podeu entendre. Però la publicitat, la seva qualitat i l'interès per a l'usuari final són tasques del propi client.

què és cpm
què és cpm

Mòdul auxiliar CTR, mètodes de càlcul

Per reduir costos, cal tenir en compte un indicador més: l'índex CTR. El nom també prové de l'idioma anglès i sembla completament un percentatge de clics, un indicador del percentatge de clics. El CTR mostra quantes persones han fet clic al bàner i han anat a la pàgina del client publicitari. Aquest mòdul depèn directament de la correcció del lloc escollit, perquè com més adequat i necessari sembli l'anunci al lloc, més probable és que el visitant del lloc estigui interessat en la informació i faci clic al bàner. El mètode per calcular aquest indicador és el següent:

CTR=(nombre d'usuaris que han fet clic al bàner)/(nombre previst de visualitzacions de bàner al dia) 100%.

Per exemple, si és de 20milers de persones que van veure l'anunci van seguir l'enllaç 800 usuaris, llavors el CTR és 800/20.000100=4%, que és superior al valor mínim permès.

Provat experimentalment que el CTR mínim és del 3-5%. Si és inferior, el cost per client potencial superarà el benefici esperat i la publicitat es considerarà ineficaç.

publicitat cpm
publicitat cpm

Utilitzar índexs

El CPM es pot utilitzar per triar un públic objectiu més reduït. Per exemple, en demanar la col·locació d'un bàner, la plataforma del lloc proporciona a l'anunciant informació sobre l'edat, el sexe, el lloc de residència i les aficions de tots els visitants del lloc registrats. Així, el bàner desitjat apareix només per a aquells usuaris per als quals s'ha dissenyat aquest producte publicitari. El pressupost de la campanya publicitària es gasta de manera més econòmica i més eficient.

També hauríeu de tenir en compte l'activitat dels usuaris habituals. Com més sovint un mateix visitant vegi el mateix producte publicitari, més sovint es carregaran diners als anunciants, però el client no en treu més clients. Per tant, un càlcul competent dels índexs de CPM i CTR, combinat amb una anàlisi profunda de la informació proporcionada per aquesta plataforma publicitària, hauria d'aportar el resultat desitjat al client.

Una altra cosa a tenir en compte a l'inici d'una campanya publicitària. El pagament es pot fer per CPM o per CTR. En altres paraules, el client ha d'entendre l'essència de la publicitat de bàners segons el mòdul CPM: que no es tracta d'un pagament pels clics dels usuaris, sinó nomésper mostrar un producte promocional

què és el cpm a la publicitat
què és el cpm a la publicitat

Resum

Quan es pregunta què és el CPM, es pot respondre que aquest paràmetre és un dels més importants a l'hora d'analitzar l'efectivitat d'un anunci, i també es té en compte a l'hora de calcular el pressupost d'una campanya publicitària. També es té en compte el nombre de contactes esperats d'un consumidor potencial amb informació publicitària i el cost de col·locar un bàner en diversos llocs amb un enfocament temàtic similar. Tenint en compte aquests paràmetres, podeu calcular l'eficàcia d'una plataforma de publicitat concreta i dominar amb èxit el pressupost publicitari.

Recomanat: